1.543 har ikke tjekket deres digitale postkasse
![](https://faxenetavis.dk/wp-content/uploads/sites/2/2015/07/faxe_kommunes_biblioteker-620x316.jpg)
Faxe Kommune: Knap seks procent af Faxe Kommunes borgere har ikke tjekket deres digitale postkasse.
Siden 1. november 2014 har alle borgere, der kan, modtaget deres post fra det offentlige digitalt. Langt de fleste tjekker deres digitale post, men der er stadig 1.543 personer, som ikke gør.
En fornyelig offentliggjort statistik fra Digitaliseringsstyrelsen viser nemlig, at disse borgere indenfor det sidste halve år ikke har logget sig ind i deres digitale postkasse på enten www.borger.dk eller www.e-Boks.dk.
Der kan være sendt vigtige beskeder fra kommunen, Jobcentret, sygehuset eller andre offentlige steder, som borgerne ikke får læst og reageret på. Der kan være kommet vigtig information om blandt andet indkaldelse til aftale på sygehuset, tilbud om daginstitutionsplads, indkaldelse til syn, opkrævning af ejendomsskat, svar på SU ansøgning med videre.
Få besked når der er ny post
Man kan få automatisk besked, enten via mail eller sms, når der er ny post i ens postkasse. Det eneste der skal gøres er, at logge ind med sin NemID og indtaste sin e-mailadresse eller mobilnummer, så får man automatisk besked når der er ny post, som skal læses.
Få hjælp
Er der brug for hjælp til at få tjekket den digitale postkasse, kan der hentes hjælp på kommunens biblioteker og borgerservice.
Enten ved en lige nu og her ekspedition eller på kommunens IT-værksted. Se mere om dette på kommunens hjemmeside.
Kommentarer