Haslev

Applus Bilsyn kåret til Årets synshal for fjerde år i træk

Stigende tilfredshed blandt kunderne og nye kundeserviceinitiativer betyder, at Applus Bilsyn har vundet Årets synshal-prisen for fjerde gang siden 2015.

Det er bestemt ikke let at vinde prisen ‘Årets synshal’ – slet ikke fire gange i streg.

Ikke desto mindre var det præcist, hvad der skete, da Applus Bilsyn for fjerde år i træk løb med sejren ved årets Auto Awards, autobranchens eget awardshow, afholdt i Cirkusbygningen. 133.000 danskere har afgivet deres stemme i forbindelse med prisuddelingen.

’Gør et fantastisk arbejde’
Sejren tilskriver virksomhedens administrerende direktør først og fremmest medarbejderne, der hele tiden fokuserer på at forbedre kundeservicen.

– Vores medarbejdere viser hver dag, at de går på arbejde for at hjælpe kunderne hele vejen rundt om bilen, bogstavelig talt. De er smilende, venlige, udadvendte og tager ansvar for dem. Kunderne, på den anden side, oplever, at vi møder dem med interesse, energi og respekt. De føler sig set og hørt. Vores medarbejdere gør et fantastisk arbejde. Derfor fortjener de at vinde ’Årets synshal-prisen’, siger Per V. Rasmussen, adm. direktør hos Applus Bilsyn.

Stigende tilfredshed
Synsvirksomheden med 149 synshaller landet rundt har gjort det muligt for kunderne at bedømme den service, de modtager. Omkring 40.000 kundeevalueringer fra det seneste år viser en stigende kundetilfredshed.

– Lige nu ligger kundeservicescoren på 6,62 på en skala fra 1 til 7. Den høje tilfredshed udspringer af flere ting: At vores kunder altid kan ringe til vores kundeservice, også udenfor åbningstiden. At vi med Applus ServiceTjek, der er nyt gratis og uforpligtende tilbud til kunderne, giver bilen et ekstra tjek og gratis vedligeholdelsestips. Herudover har alle synshaller en Drive in, så man kan komme til uden booking, forklarer adm. direktør hos Applus Bilsyn, Per V. Rasmussen.

’Glade medarbejdere giver glade kunder’
Samtidig er tilfredsheden blandt de 255 medarbejdere steget, hvilket også påvirker kunderne positivt, vurderer Per V. Rasmussen.

– I seneste måling steg medarbejdertilfredsheden med 6,7 procent og er nu på 94,8 procent. Det er vigtigt, fordi glade medarbejdere giver glade kunder. Positiviteten og gejsten spreder sig til kunderne. Så det er ikke kun et spørgsmål om at opsætte driftige systemer og rutiner. Vi arbejder også fokuseret på at lave en god arbejdsplads for medarbejderne, bl.a. ved at uddelegere ansvar til synshallerne. At få ansvar giver den enkelte medarbejder personlig værdi, uddyber han.

Kommentarer