Direkte tog til Roskilde betyder halvtimesdrift
Hårlev Borger- og Erhvervsforening er meget utilfredse med indskrænkelserne i togdriften, som de betragter som en serviceforringelse.
I slutningen af august har forretningsudvalget i Region Sjælland besluttet, at der skal køre direkte tog til Roskilde fra henholdsvis Faxe Ladeplads og Rødvig fra 2020. Samtidigt indskrænkes togdriften så der kun kører tog fra Hårlev hver halve time. Det skriver Dagbladet.
Regionsrådsformand Jens Stenbæk (V) mener, at et direkte tog mellem Faxe Ladeplads og Rødvig til Roskilde, er en forbedring af servicen, selvom toget fremover kun kører hver halve time fra Hårlev.
– Det her er en forbedring af tilbuddet, at man uden omstigning kan tage direkte til Ølby Station og til Roskilde og stationerne i mellem. Det er en forbedring af servicen, insisterer regionrådsformand Jens Stenbæk overfor Dagbladet.
Læs også: Faxe hilser direkte tog til Roskilde velkommen
Beslutningen vækker stor utilfredshed
Hårlev Borger- og Erhvervsforening er meget utilfredse med indskrænkelserne i togdriften, som de betragter som en serviceforringelse. De mener at serviceniveauet er aldeles afgørende for Stevns og Faxe kommuners tiltrækningskraft som et attraktivt bosætningssted for nye borgere og for erhvervslivet.
– Det er noget forfærdeligt skrammel. Vi føler faktisk, at det er kommet ovenfra og er blevet trukket ned over hovedet på os. Vi har ikke fået noget at vide om, hvordan det bliver. Så det er derfor, vi slås for det, siger Johnny Andersen, der er formand for Hårlev Borger- og Erhvervsforening, der har indsamlet 1.300 underskrifter mod ændringen i køreplanen.
3.660 passagerer i gennemsnit benytter Østbanen hver dag. 621 af dem stiger på i Hårlev. Det skriver Dagbladet.
Kommentarer