Dronefilm fra Faxe kåret som en af verdens bedste turismekampagner
Vnderholdet bag Faxe-dronekampagnen fejrer prisen i Portugal. Fra venstre: Mike Olesen, marketingchef Visit Sydsjælland & Møn, Nanna Kildemose Nielsen, projektleder Visit Sydsjælland & Møn, instrøktør Anders Konghaug fra Kongshaug Productions samt Ane Dolward, der er projektleder i Turisme Faxe hos Business Faxe. Foto: World Tourism Film Awards CIFFT.
En dronefilm med reklame for en af Sydsjællands største attraktioner er kåret som en af verdens bedste.
Fredag kom filmen således ind på en fjerdeplads blandt 4.000 turistfilm ved awardshowet World Tourism Film Awards i Portugal og gav dermed store turistnationer som Spanien og Portugal baghjul.
Det skriver Visit Sydsjælland og Møn i en pressemeddelelse.
Skal få flere turister til
Filmen, der hedder ‘A Breathtaking Journey’ og kan ses her, forestiller et “one-shot” filmet med drone, hvor kameraet flyver igennem, op og ind i kendte turistattraktioner som Gisselfeld Kloster, Faxe Kalkbrud og Skovtårnet på Camp Adventure.
Det er den lokale turistorganisation Visit Sydsjælland og Møn, der i samarbejde med erhvervsorganisationen Business Faxe har postet penge i filmen.
– Som seer har man følelsen af at være til stede på de lokationer, der filmes. Hvad end det er som medpassager på en svævebanetur på Feddet Strand Resort eller som en fri fugl, der nærstuderer Skovtårnets ikoniske arkitektur fra alle vinkler,” siger projektleder Natasja Haastrup Hartmeyer fra Visit Sydsjælland & Møn om filmen.
Allerede en række priser i bæltet
A Breathtaking Journey har tidligere vundet priser på New York Festivals, US International Film Festival i Los Angeles, Japan Tourist Film Festival og den spanske Les Terres i Barcelona.
Og det er summen af point fra disse sejre, der har løftet filmen ind i top 5 til World Tourism Film Awards, der fungerer som en samlende finale-award.
– World Tourism Film Awards kan sådan set bedst sammenlignes med tennissportens ATP-finale, hvor årets bedste mødes i en afgørende duel, siger Anders Kongshaug om den afgørende placering til produktionen.
Ubetalelig eksponering for dansk turisme
Hos Business Faxe var begejstringen lige så stor, da prisen blev uddelt i UNESCO-byen Guimarães.
– Det betaler sig nogle gange at gå utraditionelt til værks. Der er benhård konkurrence om de internationale turister, så for os gælder det om at blive set og hjælpe erhvervslivet i Faxe godt på vej, siger turismeprojektleder Ane Dolward i meddelelsen, hvor hun tilføjer:
– Den her eksponering er ubetalelig og giver indtryk af, at der er rigtig meget at komme efter som turist i Danmark.















Kommentarer