Egekilde har fået 7-Elevens pris for årets bedste kampagne
Faxe: Royal Unibrews kildevand Egekilde har fået 7-Elevens pris for årets bedste kampagne.
Bryggeriet i Faxe, Royal Unibrew, har for tredje år i træk vundet 7-Elevens pris for årets bedste kampagne. Det skriver markedsforing.dk.
Sidste år udviklede Royal Unibrew, i samarbejde med livsstils-brandet Wood Wood en flaskekøler, til bryggeriets kildevands-brand, Egekilde. Flaskekøleren var specielt designet til 7-Eleven kæden og efter en tre uger lang kampagne under Copenhagen Fashion Week sidste år, var resulatet en tocifret vækst i salget af Egekilde.
7-Elevens pris for årets bedste kampagne gives til den leverandør-kampagne, der har gjort sig særligt bemærket på både nytænkning og kvalitet.
Hos Royal Unibrew er man opsatte på at vinde prisen igen til næste år.
– Det betyder utroligt meget for os at vinde årets kampagne, og nu er vi endda i den heldige situation, at det er tredje år i træk, at vi får prisen. Det er vi meget ydmyge overfor, og nu går vi hjem og trækker i arbejdstøjet. Vi må være kreative og finde på noget nyt og unikt, for vi vil også gerne vinde næste år, siger Kasper Ryttersgaard Jacobsen, der er salgsdirektør hos Royal Unibrew til markedsforing.dk.
Strategi og timing
Kampagnens succes kan tilskrives samarbejdet med det populære modebrand Wood Wood. Men timingen spiller også en afgørende rolle, idet kampagnen blev markedsført under Copenhagen Fashion Week.
– Det er innovative og differentierede tiltag som dette, vi lægger vægt på hos 7-Eleven. En kampagne som Egekilde og Wood Wood er et godt eksempel på, hvordan et samarbejde kan gå op i en højere enhed, og gennem strategi og timing skabe en stor salgssucces, udtaler Morten Vedel, der er indkøbschef hos Reitan Convenience Denmarks A/S, selskabet bag 7-Eleven i Danmark
Prisen blev for nylig uddelt ved 7-Elevens årlige leverandørmøde i Cirkusbygningen i København.
Reitan Convenience Denmarks A/S driver blandt andet Rema1000 og 7-eleven i både Danmark, Norge og Sverige.
Kommentarer