Haslev

Elever i 2.A på Sofiendalskolen skal forbedre deres læseevner

Haslev: Eleverne i 2.A på Sofiendalskolen læser hver dag 20 minutter som en fast del af undervisningen, men afdelingsleder Kim Laursen mener også, det er vigtigt, at børnene læser 20 minutter derhjemme med deres forældre.

Eleverne i 2.A på Sofiendalskolen har hver fået tildelt en hvid ‘læsepose’, som indeholder fire bøger, en række råd til elevernes forældre om, hvordan de bedst støtter deres børn i at lære at læse samt et hæfte, hvori forældrene skal skrive under, når eleverne får læst mere end 15 minutter derhjemme, skriver Sjællandske.

Læseposerne er en del af Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestillings Projekt for at sikre, at eleverne får lært at læse. Ved også at få eleverne til at læse sammen med deres forældre efter skoletid vil læringsprocessen foregå i et hurtigere tempo.

Generelt oplever læreren for klassen, at forældrene meget gerne vil hjælpe, men at de kommer i tvivl om, hvordan de bedst hjælper deres børn på vej, og det skulle rådene gerne hjælpe til med.

Kommentarer