En aktiv iværksætter med god tid til familielivet
Fie Blume har fået opfyldt en af sine drømme i livet som iværksætter og har samtidig opnået at få meget mere tid til familielivet.
30 årige Fie Blume fra Faxe Ladeplads startede for kun tre måneder siden den succesfulde internetbaserede brillebutik Foof.dk sammen med 53 årige Susanne Ken fra Solrød, begge har flere års erfaring som optikere og kender hinanden fra tiden i Profil Optik i Køge hvor Susanne Ken var daglig leder og hvor Fie Blume blev uddannet som optiker. Begge havde de lysten til at stå på helt egne ben og drømmen om dette blev en realitet da de sammen for kun tre måneder siden startede Foof.dk.
Allerede på de første tre måneder har de to iværksættere oplevet en enorm interesse for deres udvalg af briller, som er 100% eget design og stellene produceres på fabrikker i Kina i en international godkendt high-end kvalitet som kan sammenlignes med de allerede kendte mærker på markedet, brilleglas af meget høj kvalitet produceres i Tyskland hvorfra varen samles og sendes direkte til kunden i en gennemtænkt emballage som kan komme i enhver postkasse og dermed slipper kunden for turen til posthuset.
Briller fra Foof.dk er designet af Fie og Susanne helt fra bunden hvor man starter med at skabe en tegning ud fra en ide, får lavet en prototype som bliver vurderet og rettet til med både form og farver hvorefter den sættes i produktion, så hver enkelt brillemodel har sin helt egen livshistorie og er ikke bare et samlebånds og masseproduceret produkt.
Fie Blume nyder at hun har fået muligheden for at realisere sin drøm om at være selvstændig og oplever at hun som en ekstra bonus via hjemmearbejdspladsen idag har meget mere tid til familielivet end da hun var ganske almindelig lønmodtager og denne frihed afspejler sig også i den unikke kundeservice som der ydes fra Foof.dk hvor kunden også vil kunne blive betjent udenfor de normale åbningstider, så man kan handle sin nye brille når man har tid til det.
Foof.dk arbejder netop nu på næste trin i forretningsudviklingen og er igang med at udvikle en stor engelsksproget salgsplatform direkte målrettet mod det internationale brillemarked, så ambitionerne er der og de kun tre måneders succesfulde erfaringer med Foof.dk har givet Fie og Susanne blod på tanden til med det samme at bygge videre på succesen i Danmark.
Kommentarer