Faxe Kondi Booster under Fødevarestyrelsens lup
Faxe: Ernæringsekspert mener at Royal Unibrew markedsfører den nye energidrik Faxe Kondi Booster helt forkert og urimeligt.
Royal Unibrew i Faxe, der står bag energidrikken Faxe Kondi Booster, lover “energi til hele dagen” med den nye drik, som er populær blandt børn og unge. Det har provokeret ernæringsekspert Martin Kreutzer, som mener at Faxe Kondi Booster bevist markedsføres til børn via Facebook.
Læs også: En gærtank er eksploderet på Faxe bryggeri
Hos Royal Unibrew medgiver marketingdirektør, Michael Schiedel at Faxe Kondi Booster ikke er til børn – den er nemlig fyldt med koffein og har et højt sukkerindhold, men han står inde for markedsføringsmetoderne, der følger Facebooks retningsliner, hvor der ifølge marketingdirektøren ikke er muligheder for fx at lave aldersbegrænsning som på bryggeriets egne hjemmesider.
Fødevarestyrelsen nu vil kigge nærmere sloganet “energi til hele dagen”, som Faxe Kondi Booster markedsføres under, for at afgøre om Royal Unibrew må love energi til hele dagen med den nye energi-drik.
Kommentarer