Faxe Kondi er populær som aldrig før
Faxe: Royal Unibrew i Faxe lancerede sidste sommer en ”Spark Bold”-app der skulle aktivere de yngre forbrugere
Faxe Kondis ”Spark Bold”applikation, der blev lanceret i sommeren 2012, har været medvirkende årsag til at den populære sodavand øgede markedsandelen med fire procent i 2012 i forhold til 2011.
For at få fat i målgruppen af drenge/mænd mellem 15 og 30 år skulle konceptet aktiveres med et nyt twist og på nye mediaplatforme og det blev til Spark Bold” app’en.
App’en ”Spark Bold” benyttede sig af blandt andet augmented reality, geo-tracking og integration med Facebook og den fik trukket både top-of-mind kendskab i den unge målgruppe, præference, social media-engagement og salg i den helt rigtige retning
Efterfølgende målinger viser nu at kampagnen ramte målgruppen spot-on. Der er samtidigt sket en markant stigning i antallet af Facebook-fans, der lige nu i skrivende stund er på 179.737.
Faxe Kondi fik dog også god hjælp fra Raske Penge og Klumbens sommerhit “Faxe Kondi”.
Læs også: Klumben giver Faxe Kondi god reklame
Buerauet DDB er ophavsmænd til idé, koncept og kampagne for Spark Bold, mens Mindshare har haft ansvaret for Facebookaktivering og –integration og for produktion af app’en i samarbejde med Nodes.
Kommentarer