Firma i Haslev opfanger markedets signaler
Haslev: Huge Consulting ApS i Haslev tilbyder at hjælpe virksomhederne med at lytte og opfange markedets signaler.
Det koster virksomhederne penge at miste såvel medarbejdere som kunder og medlemmer. Samtidigt styrer mange ledere deres virksomhed ud fra intuition og erfaringer gjort gennem årene. Men fortidens viden ikke altid giver svar på, hvad kunderne kræver i morgen.
For eksempel koster nye kunder op til ti gange så meget som det koster at fastholde de nuværende. Og en mistet medarbejder medfører udgifter til et ansættelsesforløb samt tab af viden og erfaring.
Nu tilbyder firmaet Huge Consulting ApS i Haslev at hjælpe virksomhederne med at lytte og opfange markedets signaler, så de kan nå at omstille sig i tide.
– For mange virksomheder er den afgørende faktor for en god markedsposition ikke længere produktet eller prisen, men derimod at kunne engagere sig i og lytte til kunder og medarbejdere. Viljen til at flytte sig efter kundernes og medarbejdernes behov er på den anden side til stede i de fleste virksomheder, men mange steder mangler man evnen til at opfange signalerne, fordi både tempoet generelt er højt og signalerne skifter hele tiden, siger Lars Huge, indehaver af Huge Consulting ApS.
Huge Consulting ApS har specialisteret sig i at udarbejde strategiske analyser på baggrund af dialoger, undersøgelser, statistikker og dataindsamling.
– Når de gode intentioner skal omsættes til handling, er det nødvendigt at indsamle og analysere data fra kunder, medarbejdere og medlemmer. Hvis man ikke kan høre, forstå og tilfredsstille disse vigtige grupper, så kan man heller ikke konkurrere i en verden, hvor konkurrenten kun er et klik væk, forklarer Lars Huge.
Han påpeger desuden, at illoyale kunder og medarbejdere stortrives på de sociale medier. Det gør de positive historier dog også, så hvis markedet opfanger, at man er god til at lytte, vil virksomhedens muligheder for vækst og indtjening blive forstærket.
Løbende dataopsamling
Huge Consulting bistår private og offentlige virksomheder med at optimere deres performance ved at levere strategisk og analytisk indsigt, hvor kunderne på baggrund af indhentede data får veldokumenterede beslutningsgrundlag med konkrete anbefalinger, de bør handle på.
– Med de rette data på plads og analyseret kan man hurtigt danne sig et overblik på tværs af organisationen og finde ud af, hvor det kan betale sig at målrette ressourcerne, investere eller reducere omkostninger samt reagere på kunders eller medarbejderes aktuelle behov, understreger Lars Huge.
Hans virksomhed anvender et amerikansk udviklet IT-system fra MatrizCX til løbende indsamling af informationer om kunde –og medarbejdertilfredshed. Allegiance Voice of Customer-systemet kan løse alle slags opgaver fra en enkelt undersøgelse baseret på få data til avancerede programmer, der løbende genererer ny viden til ledelsen. Der er således mulighed for at vælge en gør-det-selv løsning eller at outsource en given opgave inklusiv datavalidering og evaluering af resultatet.
Blandt kunderne er en række private virksomheder, organisationer og offentlige instanser som ministerier og styrelser, der enten løbende eller på projektbasis indhenter viden i forbindelse med strategiske beslutninger om fremtidig indsats.
Kommentarer