Følelsen af Faxes hashtag starter sin turne i Terslev
Faxe Kommune: Som et led i arbejdet med kampagnen Følelsen af Faxe har Faxe Kommune gennem 2016 bedt borgerne om at sende billeder og hverdagshistorier på sociale medier via #FølelsenafFaxe.
Nu rykker hashtagget ud på en turne i hele kommunen for at sprede budskabet endnu mere om den fælles opgave Følelsen af Faxe står for; dels at tiltrække borgere til Faxe Kommune, dels at engagere nuværende borgere i at fremhæve de kvaliteter, Faxe Kommune rummer.
Digital og fysisk
Det er vigtigt for Følelsen af Faxe at arbejdet med kampagnen både er til stede digitalt og fysisk, så den rammer nuværende borgere og alle de potentielle tilflyttere. Med det turnerende hashtag planlægger Følelsen af Faxe at gøre flere borgere opmærksomme på kampagnen, så de kan blive involveret i arbejdet med at brande Faxe Kommune.
Netop borgerne er en vigtig del af kampagnen, som arbejder med begrebet ”vi er fælles om Følelsen af Faxe”. Det skal tages meget konkret, at det ikke kun er Faxe Kommune og kommunens medarbejdere der står for kampagnen.
– Vores kampagne er bygget op om at få fortalt historier om dagligdagen i Faxe Kommune. Det er de personlige fortællinger der kan skille os ud fra vores konkurrenter, som ligesom alle har smuk natur og masser af idyl. Derfor har vi fra begyndelsen af kampagnen lagt stor vægt på netop at skabe den her kampagne med borgerne. Vi tror på, at vores natur, tilbud og de personlige fortællinger til sammen vil gøre Faxe Kommune interessant for mange.”, forklarer Bjørn Rasmussen, kampagnekonsulent i Faxe Kommune.
– Vores kampagne begyndte på de sociale medier, hvor vi har opnået en stor succes med hashtagget #FølelsenafFaxe, som på nuværende tidspunkt har 705 billeder fra Faxe Kommune på Instagram. Næste skridt er, at vi sammen med borgerne skal have fat i alle dem der går med flytte drømme i andre kommuner. De skal have kendskab til vores bud på en god dagligdag og et godt liv. Alle der bor i kommunen kender folk uden for kommunegrænserne – og dem skal vi sammen have fat i nu, så de kan komme hertil, fortsætter Bjørn Rasmussen.
Vi er fælles om Følelsen af Faxe
For at holde sig tro mod sloganet ”vi er fælles om Følelsen af Faxe” er hashtagget bygget af FSU – Faxe Sociale Udviklingscenters Karsten Nielsen, pensioneret møbelsnedker, som har bygget det 1 ½ x 1 ½ meter nye hashtag.
– Vi som organisation og vores brugere herude støtter selvfølgelig op om Følelsen af Faxe, da sådan en opgave her er fantastisk for en mand som Karsten. Han er jo uddannet møbelsnedker, så det er en perfekt opgave for ham at bygge på. Vi er rigtig glade for, at vi på den måde virkelig er fælles om Følelsen af Faxe!”, lyder det fra Finn Poul Hansen fra teamleder i FSU.
Følelsen af Faxes hashtag starter sin turne i Terslev mandag d. 10. oktober. Herefter fortsætter det turneen i løbet af efteråret til Karise, Dalby, Rønnede, Faxe, Faxe Ladeplads og slutter i Haslev fra d. 21. november. Det er vigtigt for Følelsen af Faxe, at hashtagget kommer hele kommunen rundt.
Kommentarer