Har danskerne fået ny favorit? Ny mobilgigant overrasker

For få år siden stod mobilmarkedet over for en større omvæltning. På daværende tidspunkt var de måske ikke selv klar over det, men det skulle senere vise sig at være et opgør med de klassiske smartphones, der længe havde domineret hylderne hos de landskendte elektronikgiganter.

For da OnePlus mobilbrandet for første gang i 2013 sendte sine mobiltelefoner ud i hele verdenen, var der måske ikke megen tiltro til, at den nye spiller på markedet ville få nogen større popularitet. Men sådan blev det ikke. Forbrugerne stod klar, og med et lækkert design og et stykke hardware i særklasse stod mobilbranchen over for en ny telefon, der var så attraktiv, at producenten måtte limitere sin produktion.

OnePlus: Syv generationer senere

Nu – 7 generationer og små 6 år senere – er OnePlus ved at have vundet sin plads på hylderne. Fra at være en smartphone som kun kunne købes, hvis man havde fået en speciel invitation, er OnePlus og de nye generationer; OnePlus 7T og OnePlus 7T pro blevet must-have for mange.

Loyaliteten hos de store techgiganter bliver derfor testet, og den helt store differentiering ligger i, at man tilbyder hardware i en uhørt god kvalitet med masser af special effects til en pris, der kan sammenlignes med dem, der tages for nogle af markedets mest beskårne modeller.

Men derudover har OnePlus mobilen vist, at man samtidig ikke behøver at vælge en håndværkertelefon for at få smarte features såsom dobbelt-simkort-funktionen. Og det gør, at de nye OnePlus smartphones samtidig bliver en af de mest foretrukne valg for virksomheder, der tilbyder deres medarbejdere en firmatelefon, da man således ikke behøver at have to separate telefoner, men i stedet kan bruge den samme – blot med to simkort.

Scorer bedre testresultater end både Samsung og iPhone

Udover at være en spændende ny smartphone, der for mange nye brugere afspejler status og livsstil, har OnePlus 7T serien vist at være en af testens stærkeste kandidater. Med afsæt i såvel design og software har den nemlig modtaget testresultater, der sammenholdt med prisen kan være svær at sammenligne hos såvel Samsung og iPhone.

Det kan utvivlsomt også ses, når det kinesiske mobilbrand lancerer nye modeller. Allerede i 2015, da OnePlus mobiltelefonen kom som 2. generation, var det tydeligt, at forbrugerne hungrede efter det nye koncept, der ligger bag. På blot 64 sekunder var telefonen udsolgt – og præcis som med forrige generation var OnePlus koncernen nødt til at oprette ventelister til de mange hungrende forbrugere.

Men denne tendens skulle mobilgiganten gerne have stoppet nu. For med de nye prisvenlige OnePlus 7T og OnePlus 7T pro er produktionen klar og distributionen nu helt lean. Og med de imponerende testresultater, telefonen har fået, er der lagt op til kamp, når OnePlus igen gør klar til kamp mod de større brands, der hastigt forsøger at være parate med en endnu stærkere model.

Om ikke andet er man i hvert fald blevet beriget som forbruger, da den nye generation af OnePlus mobiler sætter en høj standard for årets julesalg af smartphones.

Kommentarer