Kunderne er tilfredse med Faxe Forsyning
![](https://faxenetavis.dk/wp-content/uploads/sites/2/2012/03/faxe_forsyning.jpg)
Faxe Kommune: Kunderne er generelt meget tilfredse med Faxe Forsyning A/S og Faxe Forsyning A/S´ ydelser
Faxe Forsyning A/S har gennemført en kundetilfredshedsundersøgelse, som blev afsluttet i december 2014. Cirka 2.000 af Faxe Forsyning’s kunder blev tilfældigt udvalgt og inviteret til at deltage i undersøgelsen.
23 procent af kunderne valgte at deltage, hvilket er en meget tilfredsstillende svarprocent for en sådan undersøgelse, sammenlignet med andre forsyningers undersøgelser.
Stor tilfredshed
Undersøgelsens resultater er blevet benchmarket med andre forsyningsselskaber, hvor dette har været muligt.
Der er generelt en meget stor tilfredshed med Faxe Forsyning A/S og Faxe Forsyning A/S´ ydelser, konkluderer analyseinstituttet Interresearch, som har afviklet kunde-tilfredshedsmålingen.
Driftssikkerhed er det område, hvor kunderne vurderer Faxe Forsyning A/S mest positivt – og vurderingen af Faxe Forsynings service ligger over benchmark – sammenlignet med andre forsyningsselskaber – og har tilmed forbedret sig siden 2012.
Til gengæld ønsker kunderne mere information for eksempel gravearbejde.
– At svarprocenten er så høj vidner om, at borgerne i Faxe Kommune generelt gerne vil have indflydelse på den måde, Faxe Forsyning A/S kører. Og derfor tager vi også resultatet af undersøgelsen alvorligt, og vi har lavet en handleplan, som gerne skal imødekomme nogle af de ønsker, borgerne har udtrykt gennem undersøgelsen. Vi er også bevidste om, at ikke alle forhold afdækkes i en kundetilfredshedsundersøgelse, så der kan være oplevelser hos nogle borgere, der ikke er reflekteret i undersøgelsen, udtaler bestyrelsesformanden Lars Juul.
– Jeg er rigtig, rigtig tilfreds med at undersøgelsen viste et pænt resultat, men det bliver det ingen sovepude for os. Vi skal hele tiden forbedre og udvikle os, og jeg er af den overbevisning, at klar kommunikation er vigtigt for forbrugerne, når det handler om vand, spildevand og affald, , udtaler administrerende direktør Henrik Ellermann. Og han fortsætter:
– Helt konkret arbejder vi pt. på at forbedre vores hjemmeside, så den bliver mere brugervenlig. Det skal være nemmere at finde de oplysninger, man har behov for på vores hjemmeside. Det være sig driftsforstyrrelser, tømnings-dage, vores gravearbejder og muligheden for at besøge et renseanlæg for skoleklasser med mere
Nye tiltag
De vigtigste nye tiltag, som vil følge i kølvandet på undersøgelsen, vil være en ny og mere brugervenlig hjemmeside, bedre information om gravearbejde samt forsøg med udvidet åb-ningstid.
Resultatet af undersøgelsen kan ses på forsyningens hjemmeside. Her findes også handleplanen, som er opfølgningen på kundetilfredshedsundersøgelsen.
Kommentarer