Kundetilfredsheden blomstrer i Terslev
Terslev: Dagli’Brugsen i Terslev fik en imponerende 2. plads på listen med størst kundetilfredshed.
Coop har netop afsluttet en stor undersøgelse, hvor kunderne i hele Danmark har kunnet deltaget i en analyse af, hvor tilfredse de egentligt er, med deres lokale dagligvarebutik.
Helt i top på listen med størst kundetilfredshed findes Dagli’Brugsen i Terslev, på en imponerende 2. plads. En super flot præstation med tanke på de vilkår der opleves for de små butikker tæt på større byer, hvor butiksdøden truer efter lempelsen af lukkeloven, som har presset omsætningen nedad, og dermed reduceret bemandingen i forhold til fordums tider.
– Vi er super glade for, at kunderne oplever, at vi arbejder for at gøre en forskel og vi værdsætter helt enormt, at de udtrykker det som en god og rar oplevelse at handle hos os. Vi forsøger, at tillægge indkøbene noget personligt, ved at være nærværende, interesseret, imødekommende og i det hele taget være en del af det lokale. I vores marked er hver eneste kunde vigtig, og vi vil da rigtigt have, at gæsterne i butikken nyder at besøge os, og dermed kommer igen og igen, siger uddeler Thomas Helkiær.
Målingens resultat inspirerer uddeleren i Terslev til år for år, at hæve overliggeren yderligere og blive endnu bedre til det med det hyggelige og nærværende, så flere kunder fremover vil anbefale butikken til naboer, familie og venner. Ved undersøgelsen i 2014 var Dagli’Brugsen i Terslev den 5. bedste Dagli’Brugsenbutik målt på kundetilfredshed, og herfra er de så hoppet yderligere op ad listen for 3. år i streg.
Læs også: Dagli’Brugsen Terslev i top 10
Hvis uddeler Thomas Helkiær skal forklare årsagen til butikkens succes, så peger han på personale, holdning og vilje. Men først og fremmest er det personalet han fremhæver, for:
– uden dem ville det hele falde til jorden. Det er medarbejderne der i bund og grund gør forskellen, for leverpostej er leverpostej, uanset hvilken butik du sælger den i. Til gengæld er der ret stor forskel på atmosfæren butik for butik, og her i butikken finder vi bare det naturligt, at have viljen til at ville det lokale og dermed være lidt tættere på kunderne, siger en ydmyg men stolt Thomas Helkiær.
– For hele Dagli’Brugsen drejer det sig om at gøre det til en god oplevelse at handle lokalt. Venlige medarbejdere, de rigtige varer på hylderne og fair priser er nogle af de vigtigste elementer. Derfor er det positivt, at kunderne kvitterer for, at de er mere tilfredse med at handle i Dagli´Brugsen, siger kædedirektør Jesper K. Andersen.
Nogle af de nyere tiltag i Dagli’Brugserne er såkaldte ”involveringsaftener” hvor en håndfuld kunder i lokalområdet inviteres til møde i deres lokale butik, og på den måde får mulighed for at påvirke butikkens fokus, sortiment, projekter og samtidigt kan komme med ønsker til deres lokale indkøbssted. Alt sammen noget der bringer Dagli’Brugsen tættere på lokalområdet, og tættere på kunderne. Og der er noget om det med forskellen, i Dagli’Brugsen Terslev, det er svært at sige hvad det er, men det føles bare anderledes i den butik.
Kommentarer