Royal Unibrew øger omsætningen og indtjeningen
Faxe: Bedre sommervejr og finsk fremgan har påvirket halvårsregnskabet fra bryggeriet i Faxe, der viser både stigende omsætning og stigende indtjening.
Royal Unibrew har øget omsætningen i 1. halvår af 2016 med 8 procent fra 2.923 millioner kroner i 2015 til 3.160 millioner kroner i 2016.
Nettoomsætningen var positivt påvirket af bedre vejr i Nordeuropa end i 2015, det udvidede samarbejde med PepsiCo i Danmark og Baltikum samt en ekstraordinær kampagneaktivitet i Finland. Royal Unibrew har generelt fastholdt sine markedsandele.
Halvårsregnskabet for perioden fra 1. januar til 30. juni viser et resultat før finansielle poster på 468 millioner kroner, hvilket er 43 millioner kroner højere end i 2015. Indtjeningen i alle segmenter var højere end i 2015 og var især i Vesteuropa og Baltic Sea.
Læs også: Det går rigtigt godt for Royal Unibrew
Bryggeriet forventer at opnå en omsætning tæt på 6.400 millioner kroner og et resultat på op til 985 millioner kroner i 2016.
– Vi er tilfredse med det forsat positive momentum i omsætning og indtjening på trods af udfordrende markedsforhold på flere markeder. Det er drevet af en stærk kommerciel agenda samt et højt innovationsniveau, siger Henrik Brandt, der er adminstrerende direktør (CEO) og han fortsætter:
– Vi oplever, at forbrugere i dag er mere eksperimenterende og søger større variation, hvilket inden for craft-beer har ledt til succesrige mærke lanceringer i Danmark som Schiøtz og Lottrup sidste år og senest Albani Mosaic IPA og Tivoli Beer i år. For yderligere at styrke vores innovationskraft og muligheden for at eksperimentere i små-skala størrelse inden for craft-beer til glæde for vores forbrugere og kunder har vi besluttet at etablere et mikrobryggeri i tilknytning til Albani-bryggeriet i Odense,
Kommentarer