Erhverv

Royal Unibrew skal have ny marketingdirektør

Faxe: I går fyrede ledelsen hos Royal Unibrew marketingdirektør Michael Schiedel, efter blot 2,5 års ansættelse.

Fyringen af Michael Schiedel som marketingdirektør hos Royal Unibrew, kommer på trods af at det er gået fremad for de fleste brands i koncernen samt at koncernen de seneste tre år har vundet priser for effektivitet i den kommercielle kommunikation. Det skriver markedsforing.dk

– Jeg har ikke fået en forklaring på afskedigelsen, men jeg anfægter ikke ledelsens ret til at ville gå i en anden retning. Jeg har været meget glad for Royal Unibrew og de fantastisk dygtige medarbejdere, jeg har arbejdet sammen med i over to år, siger Michael Schiedel til Markedsføring Online, der ikke har fået en begrundelse for fyringen:

– Ikke noget konkret, noget reelt forklarende. Jeg går ud fra, at ledelsen og jeg ser forskelligt på den fremtidige markedsføring, men det er kun noget, jeg går ud fra. Og jeg ved faktisk ikke, hvori forskellen i vore synspunkter ligger, udtaler han.

Michael Schiedels ledelsesstil har været at promovere de brand managers, der har stået i spidsen for de forskellige brands, i stedet for selv at tage æren. Den seneste undersøgelse af tilfredsheden blandt medarbejderne placerer ham i top.

– Jeg mener, at det har været min pligt at give de fantastisk dygtige brand managers plads og luft til at eksekvere, og de har gjort det godt. Royal Unibrew er på rette vej, trods krisen, og vi har udviklet meget stærke brands, alle bør være stolte af, udtaler Michael Schiedel og fortsætter:

– Jeg mener oprigtigt, at mit job drejer sig om god ledelse. I mit univers handler det om at have styr på forretningen, effektivisere den, og ansætte det rigtige team til at skabe resultaterne. Jeg har forsøgt at sætte retningen ved både at bevare det strategiske fokus og ellers skære ind til benet. Det er vel det, siger Michael til , der ikke ved hvad han skal endnu.

– Først skal jeg sunde mig lidt. Det kom som lyn fra en klar himmel. Der ud over vil jeg gerne arbejde med marketing, ikke fortolket som sjove brand-film, men som kommerciel kommunikation, der bidrager til forretningen, afslutter Michael Schiedel. Det skriver markedsforing.dk

Før jobbet hos Royal Unibrew var Michael Schiedel marketingdirektør i Danone i otte år, og tidligere arbejdede han for Carlsberg.

Kommentarer