Royal Unibrews maltdrik stormer frem i Afrika
Royal Unibrews Vitamalt er i dag verdens tredje største maltdrikmærke og det største og bredest distribuerede maltdrikmærke i Afrika.
Royal Unibrew er en af de største aktører indenfor maltdrikke i Afrika og ejer mange afrikaneres foretrukne maltdrikmærke Vitamalt. Vitamalt er verdens tredje største maltdrikmærke og samtidigt det største og bredest distribuerede maltdrikmærke i Afrika.
Denne position styrkes via en lokalproduktion af Vitamalt i både Nigeria, Ghana og Tanzania.
Royal Unibrew har eksport til 23 lande på det afrikanske kontinentet og et centralt beliggende kontor i Ghana, Vest-Afrika, hvorfra Royal Unibrew aktiviteter styres.
Generel markedsbeskrivelse
I 1960’erne introducerede danske bryggerier med succes maltdrikke på det afrikanske kontinent. Maltdrikke er især populær i de vestafrikanske lande. Drikken blev lanceret som en health-tonic med et højt indhold af vitaminer og mineraler. I starten blev maltdrikkene solgt blandt andet på apoteker.
I dag er maltdrikke yderst populære i alle aldersgrupper og distribueres bredt og sælges i konkurrence med verdens førende læskedrikmærker.
Maltdrikke er i den senere tid blevet introduceret i de centrale og østlige dele af Afrika. I dag importeres eller produceres maltdrikke i 27 afrikanske lande, og der findes over 30 forskellige brands. Nigeria er med sine estimerede 125 mio. indbyggere det folkerigeste land i Afrika og det absolut største enkeltmarked for maltdrikke.
Udover Vitamalt har Royal Unibrew med kendte mærker som Powermalt og Faxe 10% (øl) også en stærk position i det afrikanske importsegment.
Royal Unibrew arbejder forsat målrettet på at udbygge sin nuværende position i Afrika.
Kommentarer