Faxe Ladeplads

Slangerupgård med stor satsning

Årets deltagelse på Møde & Eventmessen i BellaCenter gav et rigtig godt billede af, at SydkystDanmarks mange møde- og konferencesteder sagtens kan være med i kampen om mødegæsterne.

 

Her kom samtlige deltagere fra den fælles stand hjem med kontakter til ordrebogen, og udbyttet af messen betegnes generelt som ”rigtig godt”. Derfor lancerer VisitSydsjælland-Møn nu et ambitiøst partnerprogram, der skal booste erhvervsturismen.

Programmet udbydes som tre forskellige pakker, der skal være med til at positionere SydkystDanmark som en seriøs og ambitiøs mødedestination, skabe synlighed og øge kendskabet via fælles destinationsmarkedsføring. Samtidig får partnerne et fælles netværk til udvikling, erfaringsudveksling, uddannelse og inspiration.

De første syv partnere har allerede meldt sig til. En af dem er Niels Skovvang, der gennem 19 år har drevet kursus- og konferencecentret Slangerupgård i Faxe Ladeplads.

”Vi har altid fungeret som kursuscenter og til større fester. Vi har 30 værelser og fem kursuslokaler, og det er hidtil gået fint simpelthen ved, at folk har hørt om os gennem andre. Men vi har nok generelt en opgave med at få gjort os mere synlige. Ikke kun os, men hele området, så vi får både flere og nye gæster. Og det tror jeg, sådan et program kan være med til”, siger han.

Slangerupgård har tidligere deltaget på Møde & Eventmessen, men droppede det, da der ikke kom det forventede udbytte. Men en stor, fælles stand kan skabe et halt andet fokus og blandt andet vise, at området kan løfte i flok, mener Niels Skovvang.

”Netværksmøderne er en af de ting, jeg ser frem til. Blandt andet fordi de kan skabe en synergieffekt, hvor vi kan lave aftaler om at henvise til hinanden”, siger han.

Omsætningen på erhvervsturismemarkedet er bredt funderet på et både hoteller, aktiviteter, restauranter og andet.”

Kommentarer