Haslev

Tandprotetikeren i Haslev får blåstemplet kvaliteten

tandprotetikeren_haslev

Haslev: Som områdets første kliniske tandteknikere har Tandprotetikeren i Haslev opnået ISO-certificering, der understreger virksomhedens fokus på service og kvalitet.

Tandprotetikeren i Haslev har opnået den internationalt anerkendte ISO 9001-certificering. Klinikken, der leverer skræddersyede tandproteser, har gennemgået en lang certificeringsproces, hvor arbejdsgange og daglige rutiner blev sat i system for at minimere fejl og dermed øge patienternes tilfredshed.

– Der ligger en meget krævende proces bag ISO-certificeringen, hvor vi blandt andet har dokumenteret vores kundeprocesser for en ekstern auditør, der står bag blåstemplingen. Det indebærer dokumentation af, at hver eneste medarbejder har styr på, hvad der skal ske, fra en patient træder ind på klinikken, til han eller hun går derfra med en ny protese. Oplevelsen for patienten bliver den samme, ligegyldig om man besøger os eller en af vores 24 søsterklinikker rundt om i landet, forklarer Yoo Mee Jacobsen, der er autoriseret klinisk tandtekniker og klinikchef hos Tandprotetikeren i Haslev.

– Vi har altid patienten i centrum, og det vil vi gerne manifestere med ISO-certificeringen, som skal bidrage til at opretholde og udbygge vores meget høje patienttilfredshed i fremtiden. Samtidig er vi underlagt forskellige lovkrav som sundhedsvirksomhed, og certificeringen sørger for, at vi altid overholder og er på forkant med disse regler, fortsætter hun.

Fremadrettet får klinikken hvert år besøg af en ekstern certificeringsvirksomhed, der kontrollerer og sikrer, at den lever op til ISO 9001-standarderne.

Styrker forholdet til samarbejdspartnere

Ud over, at certificeringen giver kundeoplevelsen et løft, blåstempler den også klinikkens processer og kvalitet over for nuværende og potentielle samarbejdspartnere.

– Det er et stærkt signal at sende til vores samarbejdspartnere, at vi er blevet certificeret. Eksempelvis kan det være med til at styrke samarbejdet med de mange tandlæger, der henviser patienter til os, pointerer Yoo Mee Jacobsen og fortsætter:

– For at optimere yderligere har vi også valgt at indføre et internt kvalitetsstyringssystem, hvor erfaringer og gode råd deles med vores 24 søsterklinikker. Det indebærer blandt andet, at vi løbende får besøg af kolleger fra andre klinikker, som hjælper med at kvalitetssikre og optimere arbejdsgangene.

Fakta om ISO-certificeringen:

  • For at en virksomhed kan opnå ISO-certifikatet, skal den opfylde krav til kvalitet og ensrettede procedurer.
  • Et højere fokus på kvalitet fører i sidste ende til færre fejl og dermed højere patientsikkerhed.
  • Certificerede virksomheder skal løbende kontrolleres af eksterne auditører. Hos Tandprotetikeren står DNV GL for kontrollen.

Kommentarer