To ekstra spor på Køge Bugt Motorvejen forberedes
![](https://faxenetavis.dk/wp-content/uploads/sites/2/2011/09/koge_bugt_motorvej_8_spor.jpg)
- En visualisering af Køge Bugt Motorvejen med de to ekstra spor, der kommer lige nord for sammenfletningen af Vestmotorvejen (fra Haslev) og Sydmotorvejen (fra Rønnede)
Haslev: Forberedelsen af udbygning af Køge Bugt Motorvejen er igang, der ryddes træer og laves goetekniske undersøgelser.
Lige nu er der ikke meget at se ude på strækningen, men der arbejdes med at planlægge detaljerne for udbygningen, rydde træer i fornødent omfang, udføre geotekniske boringer, foretage arkæologiske forundersøgelser, planlægge omlægning af ledninger samt forberede besigtigelse og ekspropriation, oplyser Vejdirektoratet.
Er du trafikant på Køge Bugt Motorvejen eller på de krydsende veje, kommer du først til at mærke ændringer i foråret 2012.
Her går Vejdirektoratet i gang med at arbejde langs motorvejen omkring Karlslunde Rasteplads og med udvidelse af broen over Karlslunde Mosevej.
Det betyder en lokal sænkning af hastighedsgrænsen, men der vil fortsat kunne køres i alle seks motorvejsspor. De vil dog være smallere end normalt.
Køge Bugt Motorvejen er den mest trafikerede vej i Danmark med omkring 100.000 køretøjer i døgnet. Det giver store problemer med trængsel syd for <Greve S>. Vejdirektoratet udbygger strækningen mellem <Greve S> og <Solrød S> fra 6 til 8 spor
Den foreløbige tidsplan for projektet, ser sådan her ud:
September 2011: Arkæologer begynder at grave langs strækningen.
Januar 2012: Besigtigelse.
Marts 2012: Ekspropriation ved Karlslunde Rasteplads / Karlslunde Mosevej.
April 2012: Start af arbejder ved Karlslunde Rasteplads / Karlslunde Mosevej.
August 2012: Ekspropriation af øvrige arealer.
Januar 2013: De øvrige anlægsarbejder går i gang.
2016: De nye spor åbner for trafik.
Kommentarer