Erhverv

Unibrew’s nye flaske øger salget med 30 procent

Faxe: Royal Unibrew’ ølsalg er steget med 30 procent siden april, hvor de lancerede den nye lettere ølflaske

Royal Unibrew har taget markedsandele fra Carlsberg. På et flaskeølmarked, der er faldet med 11 procent, er Royal Unibrew’s salg steget med 30 procent, blandt andet ved hjælp af en ny ølflaske.

Faxe-Bryggeriet har brugt et tocifret millionbeløb på at udvikle en ny, lettere flasketype til deres øl, på trods af at forbrugerne ifølge tendensen på det danske marked de senere år hellere vil drikke af dåser. Det skriver Børsen.

– Vi er gået all in på den nye flaske på vores Royal-serie og kan nu et halvt år efter kigge på en stor succes. Flere forbrugere foretrækker faktisk flasker, men køber alligevel dåser. Derfor har vi ændret flasken, så den tager sig bedre ud på et middagsbord, udtaler marketingschef i Royal Unibrew Michael Schiedel til Børsen.

Kommentarer