Vil du forbedre din placering i søgeresultaterne?
Artiklen er sponsoreret.
Når du driver et online virke i form af for eksempel en webshop, der tilbyder varer, produkter eller ydelser, så ved du alt om, hvor vigtigt det er, at du kan findes online. Det er nemlig de færreste potentielle kunder, der helt organisk finder vej ind på din platform, og derfor er det vigtigt blandt andet at komme til at rangere på de søgeord, -fraser og termer, din målgruppe bruger, når de leder efter det, du tilbyder online.
Og netop derfor bør du som en af dine online marketingdiscipliner have fokus på søgemaskineoptimering (SEO).
Hvorfor skal du fokusere på SEO?
SEO dækker over den disciplin, du kan kaste sig over, når du gerne vil opnå bedre rangeringer i de online søgeresultater. Det kan for eksempel være i Google eller Bing, hvor vi alle ved, at vi aldrig klikker os til mere end side to for at finde det, vi søger, før vi giver os i kast med en anden søgning.
Og for at få den gode placering er der en række initiativer, du kan gøre dig. Det er for eksempel noget, der gælder det content, du bruger på dit site eller din shop blandt andet i form af produktbeskrivelser, artikler eller andet tekstligt, men der er også mange andre og mere tekniske tiltag, der kan vise sig at være ganske gavnlige.
Derfor bør du søge hjælp hos en SEO-konsulent
Dog er det noget, der kan kræve stor erfaring at få hånd om, og samtidig er det noget, der jævnligt skal holdes opdateret. Derfor er der med SEO-arbejdet ofte tale om en fuldtidsstilling i sig selv, og derfor kan det være en fordel at søge hjælp udefra hos en SEO-konsulent med stor erfaring på området.
På den måde sikres det, at dine marketingkroner bliver brugt på den mest effektive og strategiske måde
Kommentarer