Magaxin

Derfor bør du bruge disse kanaler i din online annoncering

Artiklen er sponsoreret

Du bliver eksponeret for reklamer på internettet og sociale medier. Nogle af dem fanger din interesse, andre gør højst sandsynligt ikke og uanset hvad, er de her for at blive. Flere og flere virksomheder går mere væk fra traditionel markedsføring og ind i den digitale verden, når de skal reklamere med deres produkter eller tjenester. Og med god grund – hele verden kan blive til publikum hvis du annoncerer på internettet end hvis du har en reklame i den lokale avis eller tv-station. 

At gå i gang med online annoncering kan være en stor mundfuld, for hvor skal man egentlig starte? Skal man gå all-in på alle kanaler på sociale medier eller bruge hele markedsføringsbudgettet på Google? Mange benytter sig af specialister til online-annoncering, da man på den måde kan få sparring og hjælp til hvordan man bedst kan sende sit budskab ud til modtageren. Hvis du selv tænker “ej, det kan jeg sagtens selv prøve”, så skal man bare springe ud i det dybe vand og læse lidt facts om et par forskellige kanaler nedenfor. 

Google

Hvis du vil tiltrække nye kunder, kan du ikke komme udenom Google Ads. Det er dyrere end sociale medier, men til gengæld er kunderne langt mere købsparate, når de først har søgt efter en tjeneste eller et produkt på Google. Undersøgelser viser nemlig at hele 64% er klar til at købe når de søger på Google end andre medier, hvilket kan give dig en stor række af kunder. Det vil derfor være en god start at smide nogle penge efter Google Ads, og så derefter begynde at annoncere på sociale medier. 

Facebook

Facebook er en kæmpe del af folks liv – stadig her i 2021. Der er knap 2,2 milliarder mennesker, som bruger mediet på månedsbasis og muligheden for at finde information om folk, er enorm. Derfor ses Facebook også som en af verdens bedste annonce-platforme, da den kan ramme din ønskede målgruppe og vise dig hurtige resultater. Du kan selv vælge hvilket budget, du har til annoncerne og du vælger selv hvilket publikum, der skal se den. Derved kan du også hurtigt finde ud af hvilke af dine annoncer, som klarer sig godt – og hvilke, som måske skal laves om eller fjernes helt. 

Instagram 

Instagram er efterhånden blevet så stort en platform, at potentialet for at lave marketing næsten er ubegrænset. Instagram er især effektivt hvis dit indhold er visuelt, da det er det, Instagram handler om – det er billeder af høj kvalitet og videoer, som fanger brugerne. Brugere af Instagram er typisk 18-30-årige, hvor kvinderne dominerer mest.   

LinkedIn 

LinkedIn er en meget anderledes platform til annoncering. Det er et socialt netværk for professionelle, hvor virksomheder oftest ligger jobopslag op, men er også begyndt at dele opslag med artikler, nyt på jobfronten og blogindlæg. LinkedIn er et perfekt eksempel på employer branding, da ansatte, ledere og chefer i en given virksomhed kan give mulige fremtidige ansatte et blik i virksomheden og hvad de står for. Derimod er platformen også fantastisk til B2B-markedet, da undersøgelser viser at LinkedIn næsten er 3 gange så effektiv til at genere kunder end Facebook og Twitter. 

Listen kunne forsætte i uendelighed, da der er så mange kanaler, man kan annoncere på. Det handler om at finde de platforme, som du synes, virker bedst for din virksomhed og finde ud af hvad din målgruppe er – og ellers prøve sig frem. Hvad der virker godt for en virksomhed, virker måske ikke for en anden. Men uanset hvad, virker online-annoncering – så spring ud i det og se med dine egne øjne hvor effektivt, det er. 

Kommentarer