Rønnede

Regnskabsmedarbejder søges til nyoprettet regnskabskontor

Menighedsrådene i Tryggevælde Provsti har oprettet et fælles regnskabskontor, som vil have adresse hos provstiet på Industrivej 2, Rønnede.

Regnskabskontoret skal foreløbig betjene og service seks menighedsråd. Til dette søges en regnskabsmedarbejder på 32 timer til ansættelse per den 1. december 2017 eller snarest derefter. Når flere menighedsråd tilslutter sig, vil stillingen blive opnormeret.

Som medarbejder på regnskabskontoret skal du aflaste menighedsrådene med løsning af økonomiske og administrative opgaver. Du skal kunne rådgive, vejlede og servicere menighedsrådene, så de kan træffe beslutninger på et økonomisk oplyst grundlag. Arbejdsopgaverne er talrige og indeholder bl.a. betalinger, bogføring, lønindberetning og årsafslutning. Dertil kommer spændende udviklingsopgaver, som du vil få mulighed for at præge og udvikle.

Den daglige leder af regnskabskontoret er formanden for bestyrelsen. I det daglige arbejde vil dine væsentligste samarbejdspartnere være bestyrelsens formand, menighedsrådenes formænd og kasserere, provstikontoret og revisionen.

Der søges en person der ‘brænder for’ at medvirke til at gøre det nemmere at være menighedsråd.

Menighedsrådene forventer, at du:

  • har indgående kendskab til budget, bogholderi, regnskab mv.
  • kan analysere regnskabstal og følge op på budgetter
  • er erfaren bruger i Excel, elektroniske redskaber og digitale løsninger
  • kan omsætte love, cirkulærer, bekendtgørelser og vejledninger til praksis
  • forstår og evner at samarbejde med både ansatte og frivillige
  • kan arbejde selvstændigt og udviser initiativ og engagement
  • har gennemført kordegneuddannelsen eller er indstillet på at gennemføre den 5 ugers uddannelse inden for 2 år
  • har kørekort: B og er villig til at bruge egen bil i jobbet

Det er vigtigt, at du finder glæde og interesse for at vejlede og servicere menighedsrådene inden for det finansielle og økonomiske område.

Menighedsrådene kan tilbyde:

  • en spændende stilling, hvor du kan bidrage til at skabe og udvikle en effektiv og dygtig organisation, der understøtter menighedsrådenes virke.
  • en nyoprettet arbejdsplads, hvor vi er ambitiøse, og hvor du i kraft af din faglighed og engagement har stor indflydelse.
  • et konstruktivt samspil mellem bestyrelse, menighedsråd, provstiudvalg og provstikontor, Roskilde Stift og revisionen.

Menighedsrådene vægter, at du trives i dit arbejde og har balance i din hverdag. Der vil blive forventet meget af dig, men du får tilsvarende mulighed for en fleksibel hverdag. Bestyrelsen prioriterer, at arbejdet kan udføres, så der skabes balance mellem arbejdsliv og familie/fritid. Medvirken ved menighedsrådsmøder (aftenmøder) må påregnes.

Det er en forudsætning for ansættelse, at en ansøger, der ikke er eller har været ansat i en stilling som kordegn med tjenestemands- eller overenskomstansættelsesvilkår, og som ikke allerede har gennemført kordegneuddannelsen, gennemfører 5 ugers grundlæggende uddannelse inden for 2 år efter ansættelsen.

Herudover skal de krævede regnskabsmoduler ligeledes gennemføres inden for 2 år efter ansættelsen.

Ansøgningsfrist er søndag den 8. oktober 2017, og ansættelsessamtaler finder sted den 23. oktober 2017.

I forbindelse med ansættelsen indhentes efter ansøgers samtykke referencer, og ansættelsen sker med tre måneders prøvetid af Ulse, Vester Egede og Øster Egede sognes menighedsråd.

Man kan se det fulde jobopslag på jobindex.dk.

Kommentarer