Magaxin

Vind kapløbet om søgeresultater på Google

Artiklen er sponsoreret.

Vil I gerne være nummer et? Det er et mål, rigtig mange virksomheder, men det er ikke en let opgave. Og nummer et til hvad, helt præcist? Det er typisk en god idé at sætte delmål, men måske et mål for jer netop skal være, at jeres annoncer skal ligge øverst på Google – som nummer et? Det er håndgribeligt og opnåeligt, men det kræver, at I samarbejder med nogle, der har viden om Google Ads.

Det er her, et Google Ads-bureau virkelig kommer ind i billedet. I kender det måske bedre som et SEO-bureau, hvor I kan få hjælp til søgemaskineoptimering og helt specifikt til jeres annoncer, der er planlagt til at skulle publiceres på netop Google. Det er vigtigt, at man kender søgemaskinens algoritmer, før man begynder at planlægge sin annonce – ellers kan arbejdet være spildt. Der er nemlig forskel på, hvordan annoncerne skal opbygges.

Hvorfor lige Google?

Måske du tænker, hvorfor det lige skal være Google, annoncen er rettet mod og ikke en hvilken som helst, generel hjemmeside? Først og fremmest er Google den suverænt mest anvendte søgemaskine i både Danmark og resten af verden, og det giver da også mening, at det derfor er der, I skal være til stede. Det er det sted, de fleste starter søgningen, når de har et produkt eller noget info, de mangler.

Google er lige så stille blevet mere og mere målrettet shopping eller indkøb, så I skal møde forbrugeren der, hvor vedkommende har brug for jer. Med Google Ads kan I placere jer i kategorien shopping, som netop ligger øverst, og hvor jeres produkt, der passer til søgningen, bliver vist med både titel, billede og pris – og link direkte til jeres hjemmeside. Det kan forhåbentlig være med til at øge jeres konverteringsrate, hvor brugeren bliver til forbruger og gør en form for køb på jeres hjemmeside.

Kommentarer